Saturday, May 22, 2010

Heute geht ich nach Nürnberg mit dem Zug

Es war gut für meine Deutsch üben. Ich wachte um acht Uhr und dachte daß soll ich gleich nach dem Hauptbahnhof gehen. Vielleicht Regensburg oder Nürnberg oder Rotenberg. Ich entschiede Nürnberg, meistens weil ist es nur eine Stunde weg.

In Nürnberg, hatte ich zwei Kaffees. Ich habe Papier gekauft, so daß kann ich zeichnen. Ich habe schwarze Hose gekauft. Und las eine Zeitung auf Deutsch, mit meinem Wörterbuch. Hoffentlich habe ich gelernt eine paar Worten mehr.

Am den Zug nach Hause, sah ich den Mann wem meinem Hooptie Auto gekauft. Er war mit seinen Tochtern. Vielen Menschen wurden in Nürnberg heute und am den Zug. Ich glaube, weil schien die Sonne, war alle sehr glücklich. Ich hatte viele Fahrrader auch gesehen.

Hoffentlich ist es Sommer jetzt.


(New goal is to study Deutsch at least 30 minutes a day.)

Translation:

Today I went to Nuremberg by train

It was good practice for my German. I woke up at eight clock and thought that I should immediately go to the main train station. Perhaps Nuremberg or Regensburg, or Rothenberg.
I would decide Nuremberg, mostly because it is only an hour away.

In Nuremberg, I had two coffees. I bought paper, so that I can draw. I bought black pants. And read a newspaper in German, with my dictionary. Hopefully I have learned a few words more.

On the train home, I saw the man who purchased my Hooptie car. He was with his daughters. Many people were in Nuremberg today, and on the train. I think because The sun was shining, all were very happy. I had seen many bikes, too.

I hope it is summer now.

No comments: